Özel Florya Hastanesi olarak Uzman Klinik Psikoloğumuz; Merve Tokgöz tarafından Hastanemizde görev alan tüm personele oryantasyon döneminde covid 19 pandemisi kurallarına uygun olarak Sağlıkta İletişim Eğitimi verilmektedir.
En önemli sermayesi insan kaynağı olan hastanemizin temel hedefi; çalışanlarımızın nitelikli, insan ilişkilerinde başarılı, güvenilir, eğitim düzeyi yüksek olan takımın parçası olmaktan gurur ve mutluluk duyduğu bir kurum olmaktır.
Sürdürülebilir büyümenin ancak çalışanlarımızın katkısı ile mümkün olacağının bilincindeyiz. Bu sebeple; stratejik düşünebilen, proaktif, yeniliklere açık, kendisini ve işini geliştirme potansiyeli yüksek, sorumluluk sahibi, takım çalışmasında başarılı kişileri ailemize kazandırmayı amaçlıyoruz. Ekibimize katılan kişileri sürekli eğitim programları, etkin performans yönetimi, kariyer planlama ve ödüllendirme sistemleri ile geliştirerek hastanemizi büyütmek temel felsefemizi oluşturmaktadır.
Bu doğrultuda iletişim eğitimimiz sonucunda
-
Hasta ile ilk karşılaşmada kendisini rahat hissedeceği bir ortam yaratmak,
- İlgi ve güler yüzle karşılamak,
- Etkin dinleme, etkin ve birbiri ile tutarlı sözlü ve sözsüz iletişim kurmak,
- Hastanın sözsüz iletişim ile ortaya koyduğu beden dili ipuçlarını değerlendirmek,
- Tıbbi terimlerden kaçınarak anlaşılması kolay bir dil kullanmak,
- Hasta ile empati kurmak,
- Sözlü ve sözsüz iletişim ile hastanın verilen bilgileri doğru olarak algılayıp algılamadığını ortaya çıkarmak,
- Sağlık personeli-hekim ve hasta üçlüsünün bulunduğu ortamda hastayı unutmamak,
- Gerektiğinde sorular sorarak bazı açıklamalar yapmak ve hastanın tüm sorularını cevaplandırmak.
- İletişim sırasında hastanın görme, işitme ve doku kanallarını etkileyebilecek ısı, ışık, havalandırma durumlarını dikkate almak,
- Rutin işler sırasında iletişimin kopabileceği dikkate alınarak geribildirimde bulunmak,
- Hastanın konuşmasını cesaretlendirmek için zaman zaman sessiz kalmak, konuşması için fırsat vermek,
- Hastanın kendi bakımı ile ilgili alınacak kararlarda işbirliği yapmak,
- Hastanın kendine olan inancı ve güvenini güçlendirmek,
- Hasta ile konuşurken ses tonunu iyi ayarlamak,
- Hastanın sağlığına kavuşmasında ona yardımcı olacak inançları desteklemeği amaçlamaktayız.